Wednesday, June 2, 2010

Demam

Salam..,
ketika semua manusia sedang bersedia untuk menyertai DEMAM PIALA DUNIA di Afrika Selatan nanti, tiba-tiba dunia diserang kejutan mengenai kekejaman Zionis yang laknatullah itu..

Jadi, semua manusia terutama yang Islam mula menanam Demam Anti Israel..

Ketika ini, semua pihak (selain yang jadi anggota misi penyelamat ke Gaza) mula la ajak konco2 membakar bendera la dan sebagainya..

Sedangkan jika kita mengimbas kembali, Iran, negara yang begitu hebat mengecam kekejaman Israel.. Liga Arab, begitu sedieyh, hanya diam membisu.. Negara-negara Islam yang lain pulak cuma tunjuk hero dalam mesyuarat OIC, tetapi tanpa sebarang tindakan yang dpat dibanggakan langsung..

Tetapi, apa yang berlaku ada hikmahnya.. Allah tidak akan memberikan musibah dan ujian sesuatu tanpa ada hikmahnya.. Selepas kejadian ini, Liga Arab mula malu dengan tekanan antarabangsa terutama dari Kesatuan Eropah terutama daripada Turki.. Maka sekarang Mesir telah buka pintu sepadan untuk ke Gaza tanpa sebarang sekatan.. Begitu jugak Israel.. Masakan tidak, bayangkan jika seluruh dunia bersatu menentang Israel, Amerika yakni sekutu Israel Laknatullah jugak akan musnah dihancur masyarakat dunia..

Ketika rbanyak pihak mengecam tindakan Israel, Amerika cuma menyuarakan kekesalan sahaja.. pada hemah saya mungkin hal ini disebabkan oleh nak jga hati seorang 'kawan'.. Ini sememangnya kisah yang ironi kerana persahabatan mengikut Islam, seorang kawan itu kan menasihati kawannya jika ia melakukan kesilapan.. Bukan ka indah jika mengikut ajaran Islam??
Rasanya semua agama mngajar perkara yang sama cuma penganut agama itu saja yang sengaja melupakan ajaran tersebut.. Seperti kata adik saya, "Nak buat macam na, semua manusia tak sempurna.." hehe

Sekian saja 'leteran' malam ni..
=)




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...