Saturday, May 12, 2012

antara Hijabista Agama dan FreeHair-ista

Haloooo..
adoi lama seyh xupdate apa2.. gomene *sorry*

ok sebelum ke permasalahan, mari kita kenal2 dulu term Hijabista..

hmm term Hijabista ni sebenarnya combination of Hijab dan Fashionista..
jadi kita dapat la kan gambaran tentang apa itu hijabista..
dapat x?
xdapat lagi?
ok ni contoh dia..


FreeHair-ista plak istilah aku sendiri untuk free hair yang suka berfesyen..

ok masalahnya skrang apabila muncul segelintir hijabista yang mempunyai sedikit ilmu agama mula menghentam golongan FreeHair-ista ni.. Antaranya yg dihentam dan jadi isu macm soal rambut xtutup, terdedah sini terdedah san dan etc.

pada aku, semua ni bukan masalah tapi pada diri sendiri.. kenapa kita perlu pergi tunding jari pada orang yang tidak mengikut cara kita? ya, memang menutup aurat itu wajib and tak ada istilah untuk terbuka hidayah baru nak tutup aurat (psst, kalaw nak tunggu dapat hidayah sebelum ni ko kuffar la ek, dh xdak hidayah..) tapi dengan mengata dan menghukum tanpa mencari jalan penyelesaian tak akan menghasilkan dunia yang lebih indah.. (psstt, mana nak indahnya, pompuan bila gaduh memang seronok tgk tapi gerun tetap ada kot haha)

oppss ingin beta tegaskan sekali lagi bahawasanya bukan semua hijabista macam tu, mostly yang aku kenal semua sweet dan sblum ni depa adalah FreeHair-ista hehe.. yang jadi masalah hanya pada segelintir hijabista sahaja yang mempunyai sedikit ilmu agama k..

Actually nak cakap sikit ek kat geng2 ustazah hijabista wannabe ni, hisshh cuba xpayah nak kacau2 orang lain dengan mengkritik dan menghentam ka.. Yes anda memang ada sedikit ilmu agama, tapi menghentam xkan membuat orang tu dengaq cakap hang la gila.. apa kata selidik dulu, then cari jalan nak pancing minat golongan sasaran..

Btw, ustazah hijabista wannabe, anda pun tutup aurat xsempurna ok.. xsemestinya anda pakai tudung labuh anda baik, cuba alihkan pandangan ke bawah --> baju ketat, seluaq sarung nangka.. xka sama buruknya?
hahaha.. bahasa senang nak cakap la kan KENCING DALAM TEMPURUNG, SULUH MUKA SENDIRI sebelum nak suluh muka orang lain tentang aurat k..

nota kaki: Annoying la gila terutama tiba2 keluaq statement2 pasal aurat dari geng2 ustazah hijabista wannabe ni.. huh! come on haters, bring it on :D

http://www.smileycodes.info

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...